אודות

תערוכה בגלריה חנינא, תל אביב

11/9/2014 – 23/10/2014

פתיחה: יום חמישי  11/9/2014 בשעה 20:00

אוצר: ד"ר יוחאי רוזן

Bavua inv

Tova_Lotan_Father as a Soldier_2004

טובה לוטן, אבא כחייל נצור, 2004

מיד עם הופעתו ניהל הצילום מערכת יחסים מורכבת וטעונה עם הציור. מראשית דרכו שימש הצילום גם כמדיום ליצירת אמנות ומאז ומתמיד מנהלות שתי המדיה הללו יחסי גומלין שיש בהם השפעה הדדית. גם הופעתו של הצילום כמדיום אמנותי בישראל בתחילת שנות השבעים הייתה קשורה במידה רבה באמנות הציור ובזרם הקונספטואלי. בשנים האחרונות אנחנו עדים לשבירת הגבולות בין שתי המדיה הללו בעולם האמנות ול"זליגה של תכנים" ביניהם.

מטרת התערוכה היא לבחון בצוותא כמה מהייצוגים הבולטים לתופעה זאת באמנות הישראלית של השנים האחרונות. התערוכה תעסוק בעבודותיהם של ציירים המתבססים על תצלומים (של עצמם או של אחרים) או כאלה המבססים את עבודתם על "זיכרון צילומי" ומכאן נגזר גם עיסוק בפוטו-ריאליזם. ציירים וגרפיקאים רבים משוחחים עם איקונות חזותיות מתחום הצילום או משתמשים בהם בקולאז'ים. צלמים אמנים רבים עוסקים ב"צילום מטופל" או ב"צילום ללא מצלמה", פעולה שהיא לעיתים גם חלק ממהלך של "הסבה מקצועית" מצלם-אמן לאמן מולטי מדיה. במסגרת חיפוש הדרך של הצילום העכשווי אנחנו מוצאים צלמים רבים המשוחחים עם דימויים איקוניים מתולדות האמנות ובמקביל מטפלים בדימויים כאלה גם ציירים שמתבססים במלאכתם על רפרודוקציות מצולמות. נדמה כי בשעה שהציור חוזר ונעשה ריאליסטי הולך הצילום ונעשה מופשט או סוריאליסטי והתערוכה תעסוק גם בתופעה זאת.

האמנים המשתתפים: ציקי אייזנברג, ענת בצר, עדי ברנדה, צוקי גרביאן, חיה גרץ-רן,  ליאורה לאור, טובה לוטן, נטע ליבר-שפר, נעמי מנדל, בועז נוי, שני נחמיאס, מלאכי סגן-כהן, איריס סינטרה, אסף רומאנו, הדס רשף, תמיר שר

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s